keskiviikko 5. joulukuuta 2018

Parempi Överit ku Vajarit: Joulukuusi-edition

Olen joka joulu vuodattanut kyyneleen aidon kuusen takia. Että se on nyt viety sieltä metsästä lajitoveriensa luota ja vain pari päivää paistattelee käärittynä kultaan ja kimallukseen, kunnes heitetään tunkiolle hyljättynä ja yksin. Lisäksi onhan se nyt tosi epäkivaa saada jalkapohjaan kuusenneulanen vielä juhannuksena, kiitos lautalattioiden, joiden väleihin ne neulaset mukavasti asettuvat. Kuusentuoksua saa purkista. Tai menemällä metsään.
Kas kun mulle iski pieni aivohärö. Eräs myi fabo-kirpparilla halavalla valkeaa tekokuusta, ja minä olin sekunnin harkinta-ajalla kirjoittanut siihen kommentiksi että av yv! Siispä ostin meille täksi (ja tuleviksi) jouluiksi aidon feikkikuusen jonka saa kätevästi kolmeen osaan ullakolle pois silmistä ja mielestä.
Vaan se valkoisuus tökkii.
En ole valkean ystävä, en sisustuksessa tai muutenkaan. Joten olen parin viikon ajan hamstrannut kaikenlaisia kuusenkoristeita (värikkäitä) kirppareilta ja kaupoista, peittämään sitä valkoista. Tänään en enää malttanut vaan kasasin kuusen ja hups, siihen tuli lievästi sanottuna ameriikkalaistyylinen koristus.
 kuusi
Tonttukin pääsi kuusen tykö peittämään sähköjohtohässäkkää. Ja tatti on edelleen hyvin hyvin tympääntynyt.
kuusi
Kuusi sai latvaansa kaksi tähteä, kun en osannut valita. Toisessa tähdessä on kuva Piuha-kissestä, muistuttamassa joulusta 2013 jolloin sen noukin Tokmannin parkkipaikalta elämääni. Oikea joulukatti siis. Ja paras.
kuusi
 kuusi
Vielähän tuohon mahtuisi pari ornamenttia, vaiko eikö.
Pus kaikille, Susu

4 kommenttia: