tiistai 1. elokuuta 2017

Susun Pieni Vallankumous -nimiasiaa

Mun nimi on Suvi.

Useimmat läheiset sanoo Suvi. Sain nimeni jonkin rakennusyhtiön/taloyhtiön mukaan kun vanhempani ajelivat Joensuun Niinivaaralla kohti sairaalaa minua synnyttämään (äiti korjatkoon jos olen väärässä). Eniveis aika epäromanttista. Jotkut viralliset tahot sanoo Suvi-Tuuli, sekin on mun nimi ja käytän sitä yleensä esitellessäni itseni ns. työasioissa. Suvi-Tuuli Reittu. Reittu ei oo mun alkuperäinen sukunimi, se on äitini tyttönimi. Suku tulee Venäjän Karjalasta, Suojärven Hokkisia ollaan. Vaihdoin sukunimeni reilu 10 vuotta sitten, se kustansi 90 euroa ja oli vallan simppeli toimitus. 

Kun olin kolmisen vuotta sitten Euroopan reissulla (Viro - Latvia -Liettua - Puola - Itävallat - Slovenia ja oisko ollu vielä Slovekiakin + sama reitti takas toisin päin), tutustuin moniin ulkomaan ihmisiin ja keksin esitellä itseni nimellä Susu. Mulla ei ole ollut kunnon lempinimeä sitten lapsuuden, kun kaikki kutsuivat alakoulussa Suikiksi. Suikki. Yäk, yksi ikävä tyyppi keksi yläasteella kiusata -'Suikki suihinottaja, Suikki suihinottajaaaa' niin siihen loppui sen nimen käyttö töks. Jotenkin tuo Susu vain tulee kauniisti hampaiden välistä suhu-äänteenä. Shuushuu Wrheituuh is mai neim.


Une Petite Révolution

Kun sain kolme ja risat vuotta sitten ex-mieheltä kolmekymppislahjaksi zombie-puutarhatontun, syntyi ajatus yrityksestä. Alan tehdä puutarhatonttuja, sellaisia joita ei ole kukaan ennen tehnyt. No, kuten olette lukeneet varmaan jostain aikaisemmasta postauksesta, pian kuvitustyöt osoittautuivat niin sanotusti helpommaksi tavaksi tehdä rahaa, ja tontut ovat nyt telakalla. 


Tuo yrityksen nimi oli pitkän mietinnän tulos. Olin ja olen niiin kyllästynyt sisustusteksteihin joissa lukee karppediem tai livelovelöllöllöö -varsinkin jos ne ovat ranskaksi. Voisi kirjoittaa sisustustyynyyn vaikka että La carotte est mal tai la queue du chien est cassé (Merciii vaan googlekääntäjä) ja se kuulostaisi ja olisi olevinaan niin kaunista ja cuulia. Siksipä vitsinä väänsin tuon Pienen Vallankumouksen ranskan kielelle. Onhan se nyt toki paljon parempi kuin vaikka Eine Kleine Revolution tai En Liten Omdreining, vaikka hauskoja nuokin.

Kun vielä täräytin enkkumalliin omistusasussa ton mun lempinimen Susu's, tulee siitä hauska lyhenne SUPR. 


SUPR

SUPR:sta tulikin sitten Susu Reittu Tmi:n ohella mun tavaramerkki ja yrityksen nimi. Ja tietysti blogin nimi. Mun oma pieni vallankumoukseni <3 Laitan tähän kuvitukseksi pari tilaustyötäni. Se mennee niin että asiakas laittaa mulle kuvan tai kuvia aiheesta X ja toiveita tyylistä taikka väreistä -ihan mistä vaan, ja minä toteutan. TÄMÄ ON MAINOS TILATKAA MULTA KUVIA EI MAKSA PALJON JA OON AIKA HYVÄ HEH JA NOPEA HOH.






Pikkupojasta supersankari








Söpöläiset








Kissanainen








Kaverikuva








Johanna halusi muotokuvaansa harrastukset näkyviin








Tämä poikanen on hassu


Tämän asiakkaan toive oli TÄMÄ.





Rollerderpyilevä ystävä toivoi synttärilahjaksi ponia ja maailmanrauhaa. Tein tarran.








Lopuksi vielä Tähtikartta-hankkeen kuvitus.



...pusss

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti