perjantai 1. joulukuuta 2017

Lunta tulvillaan...

Jou! Varoituksen sana: jos et jostain syystä pidä joulusta, skippaa tämä blogi tässä kuussa! Sillä minä likka aion viettää joulun aikaa niin että kulkuset kilkattaa ja glögi tursuaa nenusta jo joskus puolivälissä kuuta.

Käyn joka päivä läpi enemmän ja vähemmän jouluisia juttuja, kokemuksia ja vinkkejä.




Ihuna kun tuli lunta <3
Minä jos kuka olen jouluihminen. Olen ollut aina, joskin juhlan perinteet eivät ole enää niin tärkeitä kuin lapsena. Lapsukaisena joulut olivat erityisen ihania, ja niihin laskettiin päiviä jo elokuussa. Nyt voin hyvinkin viettää joulua poissa lapsuuden kodista, eikä aina ole pakko tehdä asioita samalla tavalla kuin joka vuosi. Tärkeää on, että mieli on hyvä, lämmin ja hellä eikä ole kiire minnekään.

Joulun tunnelman minulle tuovat niinkin pienet ja kliseiset asiat kuin pakkaslumen natina kenkien alla, palavan kynttilän tuoksu, elävän tulen loimotus. Noiden lisäksi vielä asiaan kuuluva musiikki, tv-ohjelmat, aito joulukuusi ja erilaiset herkulliset maut, niin johan on joulu katettu. Tykkään myös antaa ja saada lahjoja.

Yksinäinen Piuha
Toisaalta joulu on minulle kovin surullista ja haikeaa aikaa. Kaikki surkeat ihmiskohtalot, sotalapset ja kaltoinkohdellut eläimet, kaatuvat niskaan juuri joulujuhlan aikaan. Haluaisin että kaikki olisivat edes kerran vuodessa hyvinvoivia ja onnellisia, mutta sehän on sula mahdottomuus. Tänä vuonna lähetän kortteja yksinäisille vanhuksille, saanpa edes vähän paremman mielen ja silotellumman sädekehän.

Nyt laitan jouluradion päälle miehen vastustelusta huolimatta, ja ryhdyn purkamaan muuttolaatikoita. Toivon sinulle, joka luet tätä, oikein mukavaa joulukuun ensimmäistä. Pus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti